Lilies Youlia Friatin, SS., M.Pd., B.I.

Lilies Youlia Friatin, SS., M.Pd., B.I.

NIDN 

:

 0431058203

Tempat, Tanggal Lahir 

:

 Ciamis, 31-05-1982

Jenis Kelamin 

:

 Perempuan

Jabatan

:

 Ketua Prodi. Pend. Bhs. Inggris

Fakultas 

:

 Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan

Prodi 

:

 Pendidikan Bahasa Inggris

Email 

:

 liliesyouliafriatin@unigal.ac.id

Website/Blog 

:

 

Riwayat Pendidikan 

:

 S1 Bahasa Inggris STBA YAPARI-ABA Bandung lulus tahun 2005

S2 Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Ahmad Dahlan lulus tahun 2013

Jabatan Akademik 

:

 Lektor

SINTA Ristekdikti 

:

 http://sinta2.ristekdikti.go.id/authors/detail/?id=5983783&view=overview

Google Scholar 

:

 https://scholar.google.co.id/citations?user=9gy3AfgAAAAJ&hl=en&oi=ao



Blended Learning Untuk Peningkatan Komptetensi Mahasiswa Pendidikan Bahasa Inggris Dalam Keterampilan Membaca Berbahasa Inggris Didanai dari DIPA Ditjen Penguatan Riset & Pengembangan Kemenristekdikti Tahun 2017

  1. Pemateri Seminar & Pelatihan Bahasa Inggris untuk Guru-guru PAUD, TK dan RA se-Kecamatan Sadananya tanggal 23 Februari 2016
  2. Konsultan Bahasa Inggris pada Pembinaan Desa Bahasa Inggris di Desa Mekarjaya Kec. Baregbeg Kab. Ciamis tanggal 31 Desember 2016
  3. Pelatihan Pengajaran Bahasa Inggris di Kampung Ulin Kecamatan Rancah bulan Maret 2017
  4. Juri Lomba Debat Sayembara Bahasa dan Sastra tanggal 24 Maret 2017
  5. Pemateri Diklat Regional Pengembangan Program Laboratorium Bahasa bagi Guru Bahasa Inggris Madrasah Kabupaten Ciamis tanggal 12 Mei 2016
  6. Petugas Pembinaan Desa Bahasa Inggris di Desa Mekarjaya Kec. Baregbeg Kab. Ciamis tanggal 16 Agustus 2017
  7. Pemateri PPBN Tingkat Remaja di Kampung KB Nusahiang, Desa Buniseuri Kec. Cipaku tanggal 28 Desember 2017
  8. Pemateri Pelatihan & Pendampingan Regional “Teknik Cooperative Learning untuk Pembelajaran di Kelas” di Aula MA Rijalul Hikam Kec. Jatinagara Kab. Ciamis tanggal 30 Januari 2018
  9. Pemateri Pelatihan & Pendampingan Regional “Teknik Cooperative Learning untuk Pembelajaran di Kelas untuk Guru-Guru SMA/SMK/MA se Kecamatan Banjarsari” di SMA Negeri 2 Banjarsari Kab. Ciamis tanggal 11 Desember 2018




1.  Kizphonic as digital multimedia online to enhance vocabulary of young learners

Edulite: Journal of English Education, Literature, and Culture; Vol. 3, No. 2, Agustus 2018; Hal. 135-148; E-ISSN: 2528-4479; P-ISSN: 2477-5304

http://jurnal.unissula.ac.id/index.php/edulite/article/view/2262

https://doi.org/10.30659/e.3.2.135-148

2.    Students’ Perception on Teaching Writing Through Facebook Group in Efl Class

Vision: Journal for Language and Foreign Language Learning; Vol. 7, No. 1 (2018); Hal. 57-66; P-ISSN: 2252-8385; E-ISSN 2541-4399

http://doi.org/10.21580/vjv7i12739

3.   Blended Learning Voice: Students’ Perceptions Of Mid Transitioning Into Digital Needs Of Academic Reading

EDUCATIO: Journal Of Education; Vol. 2, No. 2, November 2017; Hal. 224-231; P-ISSN: 2579-8383; E- ISSN: 2579-8405

http://garuda.ristekdikti.go.id/journal/article/517597

 4.  The Students Responses Toward Teachers Scaffolding In Teaching Reading Comprehension Of Narrative Text

Jurnal Tekno Efisiensi; Vol. 2 No. 1, April 2017; Hal. 39-44; ISSN : 2527-4171; e-ISSN : 2549-6492

http://www.jurnalteknoefisiensi.org/jurnal.php?jurnal=edisi_jurnal&id=518&cd=0b2173ff6ad6a6fb09c95f6d50001df6&name=COVER%20JURNAL%204.jpg

 5.  The Use Of Digital Story In Teaching Writing Narrative Text

Jurnal Wahana Pendidikan; Vol. 4 No. 1, Januari 2017; Hal 19-25; ISSN: 2355-2425

https://jurnal.unigal.ac.id/index.php/jwp/issue/view/92

1.    Students’ Voice: Digital Literature in Teaching Reading Narrative Text

The 4th National Meeting of English Language Education Program (ELESPA) and the National Conference on English Language Teaching; APSPBI Kalimantan Selatan

http://apspbikalsel.ulm.ac.id/download/program-book

2.    EFL Teachers’ Literacy-Based Reading Class to Empower Young Learners’ Learning Engagement

The 65th TEFLIN International Conference 2018; Universitas Negeri Makasar; Paper No. 298

https://www.teflin2018unm.org/list-of-abstracts/

3.    Male and Female EFL Student Teachers’ Aesthetic Experiences of Reading and Responding to Litetary Works.

The 63th TEFLIN International Conference 2016. Book 4 Hal 162-187; ISBN: 979-979-8559-99-0

https://karyailmiah.unipasby.ac.id/2017/08/22/the-63-teflin-proceedings

4.    EFL Student Teachers’ Perspectives on Curricular Innovation of Literature Subjects and Literacy Improvements: A Surveyamong Senior Students of English Education Program of a Private Teacher Training College in Indonesia

The 3rd International English Applied Linguistics Seminar Workshop (TIE ALLSAW); ISSN: 2337-5043

5.    Student Teachers’ Perspectives Of Response-Based Literature Instruction

The 2nd International English Applied Linguistics Seminar Workshop (TIE ALLSAW); ISSN: 2337-5043


Lektor